Beskrivning
Vår uppdragsgivare söker nu en Customer Relations Manager (CRM) som ingår i Central Lab teamet där du kommer stötta våra kunder inom segmentet klinisk- och immunokemi lab i Sverige. Du kommer ansvara för försäljning, kundrelationer och produktsupport. Du kommer att arbeta självständigt, men kommer också ha ett nära samarbete med dina CRM-kollegor, tekniska produktansvariga samt fungera som ledare för att samordna de interna och externa resurser som krävs för att nå framgång.

Personlig kompetens
- Verka som den primära kontakten med Central Lab (kliniska och immunokemiska laboratorier) 
- Identifiera och driva proaktiva möjligheter att bibehålla och öka försäljningen
- Upprätthålla kommersiella avtal med Central Lab.
- Stöd Central Labs kunder med produktkompetens, utbildning och leverera/installera företagets produkter
- Bred förståelse/kunskap om kliniska och immunkemi laboratoriers behov
- Förmåga att bygga starka kundrelationer
- Strukturerad, organiserad och en skicklig problemlösare
- Vänlig och serviceinriktad lagspelare
- Fokusera på att skapa värde och leverera resultat
- Hög grad av integritet, mod och passion för ditt arbete.

Arbetserfarenhet och utbildning
 Du har en kandidat examen eller högre samt erfarenhet från diagnostik eller lab.

Det är meriterande om du är en person som drivs av att sälja och gillar att skapa goda kundrelationer. Erfarenhet av att arbeta med utrustning i kliniska/forskningslaboratorier är en fördel. Denna position kräver en del resor samt körkort.

För mer information om denna tjänst, är du varmt välkommen att kontakta Marie-Louise Borg, Senior Rekryteringskonsult på Rekryteringsspecialisten AB:

Kontaktuppgifter: mobil 070-355 91 73
e-post: borg@rekryteringsspecialisten.se

MARIE-LOUISE BORG

REKRYTERINGSKONSULT, VD